Julmiddag

Vaknade inatt av min prydnadsnalle.
Den är en söt liten sak med grön mössa och som spelar en julllåt om man trycker på en knapp.
Råkade komma åt denna knapp i sömnen och blev helt förskräckt när jag vaknade av signalen. Det var kolsvart i hela rummet och jag var tvungen att fundera i flera sekunder på var i h*lvete ljudet kom ifrån. Begravde nallen under min kudde i ett försök att dämpa ljudet. Typiskt nog var det flera verser av sången.
Somnade trots allt om och vaknade en stund efter klockan 12.

Varje år brukar vi äta middag hos våra kusiner den 26:e. Trodde hela tjocka släkten skulle vara där men det blev visst bara vi. Anna-Karins familj är i Sälen och den andra familjen var där på julafton.

Kussen och jag gick ner till hennes mamma (min moster Lena). Hon skulle övertala Lena att låta henne träffa några kompisar och jag var där för att knycka lite godis. Deras julknäck var riktigt god!
När vi kom in vardagsrummet hittade vi min mamma och moster i ett djupt samtal om lakan. De satt med gravallvarliga miner och diskuterade den nya sortens lakan som man viker under kanten (?!)

Get a life.

Kort sagt, det var en trevlig middag!
Ta ej bilder, idéer eller liknande som finns på min blogg utan att fråga om lov. Kommentarer som är kränkande mot mig eller mina nära raderas.

Kommentera inlägget här:

Namn
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress (så kan jag kika in hos dig):

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0