Mascara + mitt kylskåp = sant

Finn fem (ett) fel:

Madeleine vaknar och sträcker på sig. Oj vad hon är hungrig! Madeleine går ut i köket för att ta sig något att äta. Hon tittar länge i kylen. Hm... lite bröd, mjölk och smör. Men var är sylten? Där är den! Jämte mascaran. Madeleine tar ut mjölken och slår sig ner.

Japp, min mascara står i kylskåpet. Jämte jordgubbssylten. Och vad i herrans namn gör den där?
Det är faktiskt så att mascaror håller bättre i kyla, just därför står den i kylskåpet. Fick det tipset från en sida på nätet och tyckte det var värt att testa! Visst är den lite kall när jag ska använda den men håller den bättre är det värt det!
Vantligtvis ska man byta sin mascara efter tre månader. Om man är förskyld ska man slänga den tidigare, helst så fort man är frisk igen. Det är ingen vidare hit med bakterier i sin mascara, speciellt inte om du får det i ögonen sen. Byt hellre mascara oftare än för lite.

Ta ej bilder, idéer eller liknande som finns på min blogg utan att fråga om lov. Kommentarer som är kränkande mot mig eller mina nära raderas.

Kommentera inlägget här:

Namn
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress (så kan jag kika in hos dig):

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0