Teaterföreställningar, blackouter och lön från SVT

Direkt efter jobbet på Lindex väntade två föreställningar. Klänningar, smink och myggor skulle på plats. Kände mig inte alls nervös på scenen, men det slutade ändå med total blackout. Kom inte ihåg vad jag skulle säga. Visst brukar jag improvisera något när jag glömmer en replik, men det här var bara för mycket. Kände mig som en guldfisk där jag stod med öppen mun på scenen och försökte komma på vad jag skulle säga. Efter några sekunder klickade det till och jag fick avsluta meningen, men visst kändes det dumt! Resten av föreställningen gick bra, missade dock några repiker men tror inte att publiken märkte av det.
Någon som också missade en replik var Nicole... skrattar forfarande när jag tönker på det! Hennes replik löd: "Ådern i pappas panna har börjat dunka" men istället råkade hon säga: "Ådern i pappas punga..."
Ja, ibland kan det bli fel *fniss*

Kulissen brakade också ihop i slutet av första pjäsen. Ridån hann nästan gå igen då den rasade, men jag tror ändå att de som satt närmast upptäckte missödet. Ingen hann få den huvudet som tur var!
Nästa föreställning gick bra, kände att jag gjorde det bästa av min roll. Men berodde nog mycket på mina söta scenkläder. Stor underkjol, klänning, ballerinaskor och två tofsar så kände jag mig som den 8-åriga Fia jag faktiskt skulle spela.
Gråt-scenen fick jag till bra, hörde att några i publiken skrattade då jag började snyfta för fullt.
Det gick ju bra, trots min stora miss i början. Men jag får lite ångest vid tanken på att några filmade.

Min lön från SVT kom idag, Andra Avenyn. Tack för det säger jag bara, behöver köpa julklappar till hela tjocka släkten! Tänkte åka in nästa helg med en kompis och julhandla. Stan är verkligen fin just nu! Det finns en stor isrink där som folk åker skridskor på, och mitt på torget står en stor julgran.
Mysigt? Oh yes!

Ta ej bilder, idéer eller liknande som finns på min blogg utan att fråga om lov. Kommentarer som är kränkande mot mig eller mina nära raderas.

Kommentera inlägget här:

Namn
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress (så kan jag kika in hos dig):

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0