14 Februari är här

Jag blir alltid så fnittrig och glad när det närmar sig Alla Hjärtans Dag. Allt specielldesignat godis som väller fram i butikerna, gossedjuren, alla korten och skylffönstrerna som är smyckade i rosa och rött.
Men ska jag vara ärlig är jag en romantiker av mig. Hjärtan, rosa fluff och gulliga budskap - hit med dem!

Och nu till sanningen, nej jag har ingen pojkvän. Så det känns ju sådär att vara romantisk av sig och inte fira Alla Hjärtans Dag, FAST jag ser framemot den högtiden så mycket.
Och jag vet att många tycker den här dagen är bara skit, tittade på en undersökning på en hemsida och nästan alla hade röstat på att de tyckte Alla Hjärtans dag var en töntig dag som de inte skulle fira.

Men för tusan, ryck upp er! Jag är lycklig singel och jag firar inte Alla Hjärtans dag på nåt speciellt sätt förutom att jag skickar lite söta meddelanden till mina vänner och köper present till mina föräldrar (de fick förövrigt chockladhjärtan med den söta texten "Du är guld värd!")
Det handlar inte om du har en pojkvän/flickvän att fira dagen med, det handlar ju om K Ä R L E K. Kärlek som man kan känna för vem som helst, till sina syskon, vänner, husdjur, familj, kanske även en idol eller granne.

En upprörd tjej skrev en gång: "Jag tycker Alla HJärtans Dag är löjlig. Man ska visa sin kärlek JÄMT"

Det stämmer, man ska visa sin kärlek jämt och inte bara på den här dagen. Men ibland kan det vara svårt, och speciellt jag är dålig ibland på att visa hur mycket mina nära betyder för mig. Därför påminner jag dem denna dag hur mycket jag faktiskt gillar dem.
Så ni som nu sitter ensamma och är sura; GÖR någonting av dagen. Du är den enda som kan bestämma över hur din dag ska bli, så jag tycker du ska göra någonting roligt!

Det är bara 14 Februari en gång om året och den är här, så varför inte fira den?

Ta ej bilder, idéer eller liknande som finns på min blogg utan att fråga om lov. Kommentarer som är kränkande mot mig eller mina nära raderas.

Kommentera inlägget här:

Namn
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress (så kan jag kika in hos dig):

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0