Oscarsgalan - priserna

Igår kom den stora och efterlängtade galan, i alla fall för kändiseliten då de förberett sig i flera veckor för den kommande galan som faktiskt firar 80-års jubileum i år!
Men vilka kammade hem priserna då?

Bästa kvinnliga huvudroll: Marion Cotillard
Bästa manliga huvudroll: Daniel Day-Lewis
Bästa film: No country for old men
Bästa regi: No country for old men
Bästa manus:  No country for old men
Bästa manliga biroll: Javier Bardem
Bästa kvinnliga biroll: Tilda Swinton
Bästa sång: "Falling slowly" från "Once"
Bästa orginalmusik: "Försoning"
Bästa visuella effekter: "Guldkompassen"
Bästa smink: "La vie en rose"
Bästa animerade film: "Råttatouille"

Bästa icke-amerikanska film: "Falskmyntarna" (Österrike)

Dock var kategorierna fler men valde att bara ta med de viktigaste!

De lyckliga vinnarna

(glada vinnare efter prisutdelning)

Ta ej bilder, idéer eller liknande som finns på min blogg utan att fråga om lov. Kommentarer som är kränkande mot mig eller mina nära raderas.

Kommentera inlägget här:

Namn
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress (så kan jag kika in hos dig):

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0