Spännande prov

Kallelsen har kommit. Kallelsen till intagningsprovet.

I'm so excited!

I slutet av mars smäller det, då är det upp till bevis om jag kommer in på min teaterlinje eller inte.
Sitter framför mig med de olika monolgerna som jag ska spela upp och tänker nu ut en lämplig dikt. Funderar på Björn Gustavssons dikt... "när man bara drar en replik för att slippa krångla, min pappa är rik vill du hångla?" Nee, tror inte det.

Åh, det ska bli så roligt men nervöst. Jag är otroligt tävlingsinriktad av mig och kommer kanske inte vara den som småpratar med de andra och önskar "lycka till". Eller jo, klart jag kommer! Min fina vän Malin har ju sökt samma linje. Men om man ser det såhär: De är mina konkurrenter.
Jag har varit på audition tidigare och då jag aldrig fick rollen totaldissade jag filmen när den kom ut. Det "roliga" är att tjejen som fick rollen bodde i närheten av min hemstad, så jag kunde läsa i lokaltidningen intrevjuer med flickan dagligen. Inte så värst kul för mig kanske, men visst är jag glad för hennes skull! Hon verkar vara trevlig.

Nej nu ska jag sluta babbla, ta mig något att äta och städa lite kanske. Tråkigt men något som måste göras.

Puss // M

Ta ej bilder, idéer eller liknande som finns på min blogg utan att fråga om lov. Kommentarer som är kränkande mot mig eller mina nära raderas.

Kommentera inlägget här:

Namn
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress (så kan jag kika in hos dig):

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0