Urinprov, uuuuh. No thanks.

Torsdagar för mig innebär en lång dag med många lektioner men eftersom det var nationella-prov idag igen slapp vi de flesta lektioner faktiskt. Dessutom fick man ju käka godis! Jag som tänker mycket på min vikt körde med en frukt-och nötpåse och vatten medan klasskompisarna hade med sig godis för en vecka (ja, så mycket godis HADE dem faktiskt).
Men provet gick hyfsat bra, jag är rätt dukitg på att skriva noveller så den delen gick fint. Dock är jag inte säker på om jag fick till ett bra slut. Nu när jag tänker på min berättelse verkar den lite töntig... men hoppas lärarna gillade den i alla fall!

Eftersom jag känt mig yr så gick jag på en ordentlig hälsoundersökning på eftermiddagen. Doktorn var övertygad om att min yrsel hade med stress och oro att göra, redan innan han började undersöka mig. Ursäkta, kan du inte kolla först vad som är fel innan du drar förhastade slutsatser? Jag vill ha en doktor inte en terapeut.
Men han tog prover han, oj vad han tog prover. Doktorn hade en gigantisk lista på olika prover och ifrån den plockade han ut en massa som jag skulle ta.
- La la la, den där kan  du få ta. Och den där, och... ja, den där vore nog bra. Vi tar den också, och den där för säkerhetsskull. Kaaanske även den där.
Det var med nästan fasa jag stirrade på allt jag skulle ta. Det skulle bli jävligt många nålstick.
Och urinprov, urinprov... så ska man få lingonveckan just när man ska ta urinprov. Ibland är det så typiskt, som om någon större makt där uppe vill få sig ett litet gott skratt emellanåt.

Hur som helst tror jag det gick bra!

Nu ska jag äta och sen iväg på birthday-party.

Puss
// M
Ta ej bilder, idéer eller liknande som finns på min blogg utan att fråga om lov. Kommentarer som är kränkande mot mig eller mina nära raderas.

Kommentera inlägget här:

Namn
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress (så kan jag kika in hos dig):

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0