Skolan och... ja, skolan

Måndag.


En vecka sedan min farmor dog.
Jag vet att jag inte kan hålla på att sörja för evigt, livet måste gå vidare fast ett annat har tagit slut. Men jag kommer aldrig glömma min farmor. Hon hade ju den där platsen i mitt hjärta som ingen annan kan ta.

Andra personer som finns i mitt hjärta är min familj, mina vänner (ni vet vilka ni är) och några underbara killar, bl.a Darin. Vem kan inte smälta av han? Så fort han rör vid en, tittar på en, ler eller bara är sig själv, blir man alldeles varm.

Det påminner jag mig om när livet svider, kärleken. Jag kanske låter djupt nu men det är sant. Vad vore världen utan kärlek?

Alla som har stöttat mig den gågna veckan har vait otroliga, ni betyder!

Mitt liv rullar annars på, tennisen har börjat igen liksom fiolen och snart teatern. Jag är mitt uppe i mina gymnasieval har har en deadline till 1 Februari något. Då måste mina val vara klara. Jag tror jag vet ungefär hur mina tre val ska se ut, förhoppningsvis får jag ju mitt första handsval. Det är det jag brinner för just nu, vilket har ökat min lust att plugga.
Jag vet att det är ett tråkigt ord och man skulle aldrig kunna förknippa mig med att plugga, men nu ska jag kämpa. Jag ska visa lärarana att jag faktikst kan, som min NO-lärare sa:
"Jag vet att du kan, du måste bara läsa på lite mer"

Det är just vad jag sak göra. Matte, SO, Franska och svenska-mapparna ligger i en färgrann hög framför mig. Det är bara att bita ihop.


// Madeleine

Ta ej bilder, idéer eller liknande som finns på min blogg utan att fråga om lov. Kommentarer som är kränkande mot mig eller mina nära raderas.
Postat av: Hanna

du har rätt, vem kan inte smälta för darin? (:

Jag tror på dig, Madeleine :) Jag vet att du kan & precis så som du har skrivet med plugget, känner jag också. Jag vet att jag kan, jag ska bevisa! :D
O jag hoppas att du får ditt förstahandsval på gymnasievalen :) Förresten, vilken linje vill du gå? :)

2008-01-14 @ 19:23:10
URL: http://hannnaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress (så kan jag kika in hos dig):

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0