Teater och misslyckad show?

Teater OCH misslyckad show. Teater. Misslyckad show = Inte samma sak. Teatern går riktigt bra faktiskt! Har lektion ikväll och ser framemot det grymt mycket. Det enda som inte riktigt sitter är replikerna. Visst, jag kan dem men i helt fel ordning...

N: Jag vill inte höra några mer ord om detta. Nu äter vi.

(tyst)

(ännu tystare)

S: psst.... Madeleine! *mimar replik*

M: Ja just det! Var det min tur? *skratt*

S: Uppspel om tre veckor, klarar du det?

M: Absolut. Jag klarar det här! (tyst) Men du, säg din replik någon gång då!

I: Eh.... det är din replik


Vad det gäller den misslyckade showen... den är inte misslyckad. Än.
Hela skolan väntar sig en bra show av oss, det är en tradition. Inte att den ska vara bra (det är dom ändå aldrig) men att showen ska hållas av sista årseleverna varje år.
Vi har verkligen inte fått fram NÅGONTING och ska visa upp om några veckor bara. Ett sista försök är att jag och mina kompisar ska ha ett lucia-tåg i showen. Paraodi såklart. Funderar på att tåga in till "Sommartider" eller något liknande.
Vet verkligen inte om detta kommer att bli bra. Det gäller att chansa, antingen går det bra eller helt åt pipan. Om det går helt åt pipan kan vi trösta oss med att vi bara går kvar ett halvår till på den skolan.

puss kram och kärlek

Madeleine

image4
Ta ej bilder, idéer eller liknande som finns på min blogg utan att fråga om lov. Kommentarer som är kränkande mot mig eller mina nära raderas.

Kommentera inlägget här:

Namn
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress (så kan jag kika in hos dig):

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0