Comme des Garcons för H&M

Som ni kanske har hört har det publicerats vem som kommer att bli den nya designern för H&M:s höstkampanj.
Nämligen japanskan Rei Kawakub! Tidigare har det varit bl.a Stella McCartney som stått för designen. Märket heter Comme des Garçons och grundades 1973, i dag har de cirka 700 anställda och butiker i över 25 länder.

Rei jobbade som stylist ett tag men bytte sedan roll till designer. För H&M kommer Kei att skapa en dam- och herrkollektion samt utvalda barnplagg. I kollektionen kommer det också att finnas accessoarer och en unisexparfym.
Comme des Garçons ska ju tydligen ligga bakom några av doftindustrins mest intressanta dofter: Odeur 53 och Sherbet.

Världslanseringen av kollektionen kommer att äga rum i samband med öppningen av H&M:s andra butik i Tokyo i början av november. Lansering för övriga H&M-butiker blir det några dagar senare berättar tidningarna.

Spännande...

Ta ej bilder, idéer eller liknande som finns på min blogg utan att fråga om lov. Kommentarer som är kränkande mot mig eller mina nära raderas.

Kommentera inlägget här:

Namn
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress (så kan jag kika in hos dig):

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0