Miljö

Jag känner att ämnet miljö är så viktigt, därför ska jag ta upp det i min blogg.
"NEJ, va tråkgt" tänker kanske en del nu. Men jag tycker detta är värt att läsa!
Vi avslutade nyligen ett miljö-arbete i skolan och jag lärde mig mycket då. Vet ni att varje sekund försvinner en bit regnskog någonstans eller att tusentals dör i förtid varje år p.g.a gifter från utsläpp.

Det är många mode-märken som har skapat kläder med bra budskap om miljön för att få folk att tänka till. Vad sägs om en t-shirt med texten "Global warming is so uncool" eller en väska med trycket "I love our planet"?
Muggen tycker jag är rätt käck också. Häller du varm dryck i den rör sig kontinenterna och landmassorna på muggen och visur hur världen kommer att se ut i påverkan av den globala uppvärmningen.

Men det räcker ju självklart inte att bara prata om miljön och skaffa kläder med budskapen, mann måste ju handla också! Och då inte kläderna.
Kör du bil, tänk på att inte göra för mycket inbromsningar ect för då går mycket (onödigt) bränsle åt. Ska du köpa en ny bil, köp en miljöbil eller en småbil. Dem är bäst för mijön medan stadsjeep är sämst.
Åker du moppe; försök gå, cykla och ta bussen mer!
Att flyga korta sträckor år också mycket dåligt, då är det bättre att åka tåg!
Värt att tänka på eller hur?

            
Ta ej bilder, idéer eller liknande som finns på min blogg utan att fråga om lov. Kommentarer som är kränkande mot mig eller mina nära raderas.
Postat av: Cybéle

Bra skrivet Madde :) Jag säger alltid till pappa att köpa en miljöbil..hihi^^

2008-04-12 @ 17:38:00
URL: http://sweetc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress (så kan jag kika in hos dig):

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0