Berusade släktingar och plugg

Oj vilken kväll det  var igår! Gick inte och la mig förens klockan 03.00.

Efter att min moster och hennes man kommit hem till oss pratade dem och skvallrade. Kanske lite för mycket, jag kunde knappt höra ett ord vad dem sa på Melodifestivalen och orden som slank ut i påverkan av alkoholen ska nog tas med en nypa salt...
Kvällen flöt på och vi spelade tv-spel, Guitar Hero, skvallrade lite mer och åt godis i massor. Har lite lätt ångest idag och gör extra många sit-ups. Vad åt jag egentligen?

Efter för många drinkar begav sig släktingarna hem vid 00.30. Tyckte det var lite skönt faktiskt, Leif kunde inte sluta prata om bröllop mellan mamma och pappa. Att stämingen blev stel när han pratade om detta märktes tydligt, bröllop är inte det min mamma längtar efter, inte pappa för den delen heller. Leif frågade om jag ville att pappa skulle gå ner på knä, men jag sa nej. Jag tycker dem har det bra som det är nu, att se min mamma och pappa gifta sig är inget jag kan föreställa mig. Visst hade det varit vackert och jag skulle älska att vara brudtärna men kemin finns inte där. Leif menade att dem skulle gifta sig för våras skull, barnen. Men man ska ju gifta sig av kärlek...

Jag gissar att Leif har en väldig baksmälla nu.

Själv vaknade jag vid 2-tiden och sitter nu med mitt musikarbete framför näsan och franska-ljudbok i örat. Ja, så går det när man ska envisas att plugga sista dagen på lovet, men jag klarar helt enkelt inte av att studera på min lediga vecka.
Ta ej bilder, idéer eller liknande som finns på min blogg utan att fråga om lov. Kommentarer som är kränkande mot mig eller mina nära raderas.

Kommentera inlägget här:

Namn
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress (så kan jag kika in hos dig):

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0