Nationella prov

Provdag:

M: (skrivskriv)

R: (tugg)

M: *harkel*

R: (tugg)

M: (skrivskriv)

R: (tugg)

M: Men, kan du sluta med det där???

R: (med munnen full av godis) VAD DÅ?

Det stora samtalsämnet denna dag bland sveriges 9:or var nationella proven. Flera sms:ade mig och frågade hur mitt prov hade gått. Tja, vad ska man säga? Jag gjorde nog en halvtimme övertid men läraren var så snäll och menade att man ska ju få chans att göra klart sitt prov. Så det slutade med att jag skrev på alla frågor, men om det var rätt på alla?
Hehe.
Det kan vi diskutera en annan gång.
Men det kändes okej i alla fall! Dessutom fick man ju äta godis under provet, det är väl ändå något?

Mitt tips: vet du inte vad du ska skriva, skriv nåt djupt. Något som kommer från hjärtat och som låter bra. Det gjorde jag! Överdriv och var övertydlig, men inte för mycket. Välj krånliga ord och se för guds skull till att du har rätt grammatik! Då kommer läraren inse att du faktikst är väldigt kunnig inom svenska och då blir det i alla fall ett G! Själv satsar jag ju på ett VG minst.

Så på torsdag är det NP-uppsats som gäller. Har inga kommentarer om det, det får vi ta när det kommer.
Ta ej bilder, idéer eller liknande som finns på min blogg utan att fråga om lov. Kommentarer som är kränkande mot mig eller mina nära raderas.
Postat av: Olessia

bra tips ;)

2008-02-05 @ 15:37:28
URL: http://www.unikaolessia.blogg.se
Postat av: Josse

Hade ni skrivprovet idag? Vi hade läs :P Är grymt nervös för skriv, men bara man kommer på en början så flyter allt på!

2008-02-05 @ 15:59:54
URL: http://jjosefinen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress (så kan jag kika in hos dig):

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0