Torsdag


Jaha, vad ska man blogga ikväll om då? Kan berätta att skolan var på Navet idag (fult namn va? Tänker jämt på en navel) och exprimenterade. Det är en byggnad fullt med exepriment så som maskiner och uppfinningar. Tycker faktiskt det är riktigt roligt där! Gick runt med mina kompisar och testade allt, dokumenterade såklart våran färd med en massa roliga bilder, några bättre än andra.
Lärarna blev nog smått irriterade på oss när vi flamsade runt men mitt enda försvar är att vi alla var på mycket gott humör den eftermiddagen.
Missade tyvärr min fiollektion för tripen dit men måste säga att det var värt det!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Franska-prov var det idag också. Satte nog alla rätt på grammatikdelen men hörförståelsen gick desto sämre. Frågade faktiskt bäkgrannen om en fråga, men tror ändå inte att jag får godkänt på den delen. Jag förstår inte franska, massa konstiga regler och ljud som jag inte fattar ett skvatt av.
Dock har jag köpt en franska ljudbok (nybörjarkursen, ja.) som jag lagt in i min ipod. Ca 70 spår med bara franska. Mina kompisar var MYCKET skeptiska när jag kom med ipoden.

- Du? Ska DU lyssna på franska frivilligt? (skratt)

Ja, faktiskt. Jag MÅSTE få ett VG i franska innan sommaren och såhär är min plan för att nå betyget:

Plan A: Lyssna på franskan i bilen och på rasterna i skolan. Plugga i mina böcker på kvällarna hemma, ca. 1 timme om dagen.

Plan B: Fjäska för läraren. Fjäska, fjäska och åter fjäska.

Ta ej bilder, idéer eller liknande som finns på min blogg utan att fråga om lov. Kommentarer som är kränkande mot mig eller mina nära raderas.

Kommentera inlägget här:

Namn
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress (så kan jag kika in hos dig):

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0