Andra Avenyn-inspelning

image48

Pappa skulle vara statist i Andra Avenyn idag, spela någon viktig människa ifrån styrelsen. Självklart hakade jag på!

06.00
Klockan ringer.
Lite väl tidigt för min smak, men vad gör man inte för en så bra serie? Åt snabbt frukost, klädde på mig och packade handväskan.
Sminka var jag tvungen att göra i bilen.

06.45
Vi åker till Göteborg.

08.00
Efter lite trafikstockning och felkörning anländer vi på SVT. Martin som är statistansvarig hälsar pappa välkommen och vi får sitta ner i en röd soffa.
Karaktären Tonys kriminella kompis, Hästen, kommer in genom dörren. Klädd i svart rock och finbyxor var det nästan svårt att känna igen honom! Vi säger hej till varandra innan vi väntar ytterligare en stund. Jonas Bane (Kim) springer förbi i väldigt fart. Aj aj, missade sötnosen. Men man är ju inte så desperat att man springer efter...

08.20
Pappa går iväg för att få instruktioner för den kommanade scenen. Jag och syrran sitter kvar och tittar i en metro. Väntan.
Maya Rung (Liv) kommer förbi en vippig kjol och ser sig omkring och upptäcker mig i soffan. Dock såg hon inte så pigg ut, tuff morgon kanske? Maya sätter sig ner och pluggar manus i sista minuten. Mohammed (Hamza) kommer också förbi och snor sig en Aftonbladet. Jag sitter kvar i soffan och pillar med mobilen samtidigt som jag funderar på vad pappa gör just nu.
Maya försvinner upp och kommer tillbaka en stund senare. Hon pratar med några på kontoret och slår sig sedan ner i en annan röd soffa och läser Aftonbladet.
Efter en stund anländer Alicia (Jossan) och sätter sig ner jämte Maya. Hon säger till kvinnan hon kom med att regissören är försenad, han har inte dykt upp än.
En svarthårig dam går förbi då och då, misstänker att hon är skådespelerska och inte en som jobbar där. Påminner starkt om Hamzas mamma.
Strax därpå kommer Martin och frågar om vi vill följa med och kika lite. TACK för det! Lämnar Maya och Alicia som sitter ner och pratar för att följa med in i ett mörkt rum. Stora skärmar är uppsatta på bordet, det är de olika kamerorna. Ur kamera1 ser vi Jonas som står och förbereder sig inför nästa tagning. Ur kamera2 ser vi... ja, Jonas igen. Men även pappa och en annan herre.
Vi slår oss ner tillsammans med de andra i teamet och tittar på scenen. Den blev bra, och pappa syntes i bild i mycket. Efter ett tag ropar regissören "tack", Jonas skakar hand med pappa och scenen är slut. Dags för nästa.

09.00
Martin kommer in och hämtar mig och syrran.
I dörröppningen är jag nära på att krocka med Maya och Mohammed nr. 2 (Karim) då dom ska in i studion.
Efter lite mer prat med Martin åker vi hem igen. Skolan väntade och pappas jobb likaså. Men visst var det en kul morgon! Tänk att få göra det varje dag? Åka till SVT och spela in några scener. Vilket härligt jobb, vilket kul jobb.
Att bli skådespelareska är mitt mål och det ska jag lyckas med! See ya in Hollywood, baby.

// M
Ta ej bilder, idéer eller liknande som finns på min blogg utan att fråga om lov. Kommentarer som är kränkande mot mig eller mina nära raderas.
Postat av: Cybéle

Åååh vad kul :D Jag hoppas jag får en autograf när du blir skådis ;)

2008-01-28 @ 22:26:31
URL: http://sweetc.blogg.se/
Postat av: Hanna

yeah, u're gonna rock them all ;D haha
jag kmr ihåg när vi skrev om att när du blev skådis skulle du göra så att vi träffade Freddy Åsblom xD hahah kmr du ihåg det? Vi skrev om det på d.nu x:D

2008-01-29 @ 21:20:30
URL: http://hannnaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress (så kan jag kika in hos dig):

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0