Huvudvärk...?

Nu är jag hemma från ännu en dag i skolan. Hm, lite tidigt kanske. Kan bero på att jag skippade sista lektionen med den välkända frasen: "Jag har huvudvärk"

Inte för att jag brukar säga så, men en del andra. Funderade på om jag skulle sagt att jag hade ont i magen, men det första killarna tänker på då är mensen. Typ: "Jaha, nu har hon sin lingonvecka..." känner man sig ju skitfräsch.

Hade jag sagt att jag mådde illa, skulle de ha tänkt: "Undrar om hon är gravid...?"
Eller nej, inte riktigt så farligt. Men hade jag varit vuxen så är det ganska sannolikt att de hade tänkt så. Visst är det konstigt, som om vi ger signaler eller nåt?! Det kanske råkar vara så att man faktikst har ont i magen!

Vi tänker för mycket vi svenskar.
Ta ej bilder, idéer eller liknande som finns på min blogg utan att fråga om lov. Kommentarer som är kränkande mot mig eller mina nära raderas.

Kommentera inlägget här:

Namn
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress (så kan jag kika in hos dig):

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0