Bitchiga expiditer och puderregn

Okej. Nu ska jag berätta vad som hände igår när jag var i stan. Först tyckte jag det var pinsamt, men nu är jag bara förbannad...

Jag och Johanna var inne på Kicks och tittade på smink. När vi gått genom den ena gången råkade jag snudda vid sektionen med puder. Eftersom ingen av oss visste att den var lös rasade alla puderdosor ner och åkte i en graciös bana över hela golvet. Och ja, det LÄT.
Folk vände sig om och visst, jag blev aldrig röd eller nåt men klart det var pinsamt!
En expidit gick fram och jag log ursäktande samtidigt som jag började:
"Den satt...." varpå hon avbröt mig men ett surt tonfall: "Ja, det är bara att plocka upp"

Jag och Johanna stannade upp. Lite lätt mållösa. "URSÄKTA?!" hade jag lust att ropa men fick fram:
- Ja, men jag vet inte hur pudret ska sitta..."

Direkt efter att vi kommit ut skrek min kompis:
- Vilken BITCH!

Ja, det var bitchigt. Minst sagt. Berättade för min farbror vad som hänt senare samma dag och när jag berättade att expiditen blivit sur höjde han förvånat på ögonbrynen och sa:
"Va är det sant?"

Expiditer är meningen att de ska finnas där för att vara hjälpsamma och trevliga mot kunderna, är de inte det kan de lika gärna få sparken tycker jag. Man måste ju trivas som kund! Visst förstår jag om hon blev irriterad, nu fick hon lite extra arbete med att sätta upp allt puder men hon hade inte behövt agera som hon gjorde!

Smider redan nu planer på hur jag ska hämnas. Mitt motto är: "Behandla andra som du själv vill bli behandlad"
Är hon en bitch är jag en bitch tillbaka. Touch that.

Men en sak är säker - jag sätter inte min fot i den KICKS-butiken igen. Då tar jag hellre den andra några kvarter bort.

Ta ej bilder, idéer eller liknande som finns på min blogg utan att fråga om lov. Kommentarer som är kränkande mot mig eller mina nära raderas.
Postat av: Cybéle

Men så kan hon inte göra :O Hon kan iaf säga det snällt..Jag har varit med om samma sak nästan.Jag hade dans i skolan o man fika varje måndag för man va ju jättehungrig..o kärringen i kassan blev sur o ba"Här har du din baugette" :@ sen dess gick vi inte dit mer! Hämnas bruden ;)

2008-03-12 @ 20:54:30
URL: http://sweetc.blogg.se/
Postat av: Hanna

what? :o ne gud va taskigt! man måste ju vara vänlig och åtminstonde hjälpas åt! ;o
men bra tänkt ;)

2008-03-12 @ 21:49:38
URL: http://hannnaaaa.blogg.se/
Postat av: Cybéle

Asså jag skulle lätt hämnas asså,hehe jag e den typen :P för jag blir såå arg om nån expedit skulle skälla ut mig..Typ du skulle ha sagt"60 årsskris lr vad"?

2008-03-12 @ 22:16:18
URL: http://sweetc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress (så kan jag kika in hos dig):

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0