Finalen kan börja!

Ikväll är det final i Melodifestivalen. Här har jag gett en utvärdering på de tävlandes låtar:

Charlotte Perelli: En riktig schlager-låt med glitter, glamour och en klatchig refräng. En tippad vinnare men ska jag vara uppriktig tror jag inte den kommer klara sig långt i Europa...
Frida feat. Headline: En söt Frida och med en trallvänlig låt. Blir glad av den! Dock passar den inte in i Mello.
Rongedahl: Cool låt. Tror det är detta som Europa kan behöva!
Christer Sjögren: Nja, inte direkt va. Klart populär bland den äldre publiken men snälla - skona oss andra! Speciellt Europa.
Amy Diamond: Duktig tjej med en typisk "Amy-låt". Upptempo, glad. Jodå den funkar!
Sibel: Jag tycker denna låt växer efter varje lyssning. Vacker röst och fin låt.
Sanna Nielsen: Kraftfull. Får rysningar när hon sjunger den. Seriöst.
Nordman: Spännande låt men inte min personliga favorit. Ingen låt som jag direkt skulle stoppa i Ipoden...
Linda Bengtzing: Trallvänlig och den fastnar. Dock är den inte min stil, tyvärr.
BWO: Dem är speciella och har en bra låt. Kan lyckas bra där ute!


Ta ej bilder, idéer eller liknande som finns på min blogg utan att fråga om lov. Kommentarer som är kränkande mot mig eller mina nära raderas.

Kommentera inlägget här:

Namn
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress (så kan jag kika in hos dig):

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0