Livligt på Bäckäng

Skolan var ovanligt spännande idag.
Mattanterna var på festhumör och alla höll på att sätta sin kycklingwok i halsen när de plötsligt överröstade radion och sjöng låtar som Pokerface, Mikrofonkåt och I wish I was a punkrocker. Det var ganska vilt, man vågade knappt gå fram och lämna sin disk efteråt.
Det andra som hände var att jag låste in mig själv i kombisalen (trodde jag). Det började med att någon ville in i min sal, jag gick lugnt fram till dörren och skulle låsa upp när jag märkte att det inte gick. Personen knackade hårdare och hårdare och jag slet i låset men inget hände. Då ringde jag Malin.
"Är du kvar i skolan?! Dörren har gått i baklås!"
"Okej. Eh... är du säker på det? Den kan vara lite trög."
"Malin, jag har FÖRSÖKT.
"Ja. Okej... jag, eh, hämtar någon".
Så några minuter senare hör jag hur dörren låses upp och där står dansläraren. Sedan stängde hon dörren om oss och ber mig demonstrera hur jag gjorde.
"Den kan vara lite trög, ibland". Och så visade hon mig hur man ska göra för att öppna dörren. Jag kände mig som tre år igen.
När jag kom ut satt det en nyfiken och väldigt road teaterklass och tittade på mig. Jag skrattade, mycket generat. Innan jag gick iväg med Malin, som stått och väntat på mig, tog dansläraren tag i min arm och frågade:
"Hur mår du, föressten?".

Som sagt, en mycket underhållande dag!

Ta ej bilder, idéer eller liknande som finns på min blogg utan att fråga om lov. Kommentarer som är kränkande mot mig eller mina nära raderas.

Kommentera inlägget här:

Namn
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress (så kan jag kika in hos dig):

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0